Bokdagen og Gullboken

Forleggerforeningen samler hele Norges bokbransje til en dag fylt med debatter, innlegg, foredrag og faglig påfyll, og en avsluttende fest der bransjens mest spennende prosjekter får velfortjent oppmerksomhet under utdelingen av Gullboken, bokbransjens egen pris.

Om Bokdagen

Vi ønsker alle i våre medlemsorganisasjoner velkommen til en dag med foredrag, debatter og spennende program, med en avsluttende fest!

Det faglige programmet tar for seg både de store, overgripende temaene og utfordringene i bransjen og andre mer spesifikke temaer som er aktuelle for ansatte i forlag og bokbransjen generelt. Gjennomgående er de kreative og nyskapende historiene fra ulike aktører som har gjennomført prosjekter eller har ideer som kan utfordre og inspirere andre.

Dato for Bokdagen 2017 er torsdag 8. juni, hold av dagen! Mer informasjon kommer på www.bokdagen.no

Om Gullboken

Gullboken er en bransjepris som deles ut av Forleggerforeningen i forbindelse med Bokdagen. Prisen skal stimulere til nyskaping og innovasjon i bransjen, og det er åpent for alle å nominere prosjekter og kandidater.

Prisen deles ut i følgende kategorier:

• Årets markeds- eller formidlingstiltak
  • Årets utgivelse
  • Årets redaktør
  • Årets bokhandler
  • Årets Gullegg

Se www.gullboken.no for mer informasjon og informasjon om nominasjoner!

Praktiske spørsmål?

Da kan du ta turen inn på Bokdagen og Gullboken sine egne hjemmesider. Der finner du informasjon om alt fra program til nominasjoner.

Prosjektleder for Bokdagen og Gullboken er Siri Ekestad Bauge