Seminarer og arrangementer

Faglig påfyll? Vi arrangerer seminarer og andre arrangementer for ansatte i medlemsforlagene.

Mange av seminarene lages i samarbeid med utvalgene i Forleggerforeningen og annonseres løpende og i vår kalender.

Kompetansekaffe arrangeres på månedlig basis. Her tar vi for oss aktuelle temaer og problemstillinger for bransjen.

Ytringsfrihetsseminar arrangeres to ganger i året. Seminarene tar de store spørsmålene ned på jorda, og diskuterer etiske og ytringsfrihetsrelaterte problemstillinger forlagsansatte møter på i jobben sin.

Markedsfagdagen er et årlig arrangement i regi av Forleggerforeningens markedsutvalg. Markedsfagdagen retter seg mot forlagsansatte som primært jobber med salg, markedsføring, informasjon og kommunikasjon, og byr på relevante og inspirerende foredrag fra ulike aktører innenfor- og utenfor bokbransjen.

I tillegg arrangeres det jevnlig seminarer og møter om aktuelle emner, som for eksempel bibliotekpolitikk, bokavtalen eller konkurranserett i forlagsbransjen.

Når dato og program er fastlagt, dukker arrangementene opp i vår kalender, hvor du også kan lese mer om hvert av dem. Er du ansatt i et medlemsforlag og ønsker å stå som mottaker av nyhetsbrev der vi informerer om kommende arrangementer kan du registrere deg for dette nederst på siden.

Har du innspill eller forslag til kurs og seminar? Kanskje et tema du vil høre mer om? Eller bare et praktisk spørsmål om et seminar? Ta gjerne kontakt med oss.