Mammutsalget

Mammutsalget er landets største boksalg. Hvert år deltar over 70 medlemsforlag og mellom 380 og 500 bokhandler.

mammut

Jobber du i forlag og har praktiske Mammutspørsmål?

På denne siden finner du praktisk informasjon og fremdriftsplan for Mammut 2017. Finner du ikke det du leter etter? Kontakt Mammutsalgets prosjektleder Anne Jorunn Skogøy.

Hva er Mammutsalget?

Mammutsalget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant mer enn 800 kvalitetstitler med opptil 80 prosent rabatt. Nærmere 1,5 millioner bøker er tilgjengelig! Mammutsalget er bokbransjens kanskje mest kjente salg; 75 prosent av befolkningen har hørt om Mammuten (Ipsos MMI 2012).

Mammutsalget bygger på en tradisjon som går over 130 år tilbake. I 1964 ble Mammutnavnet lansert, men ingen vet sikkert hvor navnet kommer fra. Salget foregår primært i de fysiske bokhandlene, men det er også mulig å bestille mammutbøker på bokhandlenes nettsider.

Salget arrangeres av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen i fellesskap, og deltagelse på Mammut er forbeholdt Forleggerforeningens medlemmer.

Når er neste Mammutsalg?

Neste Mammutsalg finner sted 6. – 18. mars 2017. Mammutsalgets katalog blir lagt ut på salgets egne nettsider i februar.