Om forleggerforeningen.no

Våre egne

nf_wp_session: denne brukes til å sjekke om brukere har sendt inn skjemaer som kun skal sendes inn én gang.

Facebook og Twitter

Redaktøransvar

Redaktør: Ingvild Brodal
Ansvarlig redaktør: Kristenn Einarsson

Ansvarsforhold

Innholdet på disse nettsidene er en informasjonstjeneste fra Forleggerforeningen.

Forleggerforeningen har etter beste evne gjennomgått informasjonen på sidene, men påtar seg ikke ansvar for informasjon som måtte være mangelfull eller uriktig. Vi søker til enhver tid å holde sidene oppdatert, men vi kan ikke innestå for at informasjonen på nettstedet er utfyllende og oppdatert til enhver tid. Du er velkommen til å gi oss innspill dersom du finner feil eller mangler på våre nettsider.

Innhold og layout på disse nettsider er opphavsrettslig beskyttet. Dersom det refereres til artikler på vårt nettsted skal forleggerforeningen.no refereres som kilde. Lenking til vårt nettsted skal videre være lojal og inneholde kildeangivelse.

E-postadresser som er tilgjengelig gjennom våre nettsider tillates ikke benyttet til markedsføringshenvendelser.

Bildebruk og lisenser

Bildene som er brukt i samlesidene på denne nettsiden har CC0-lisens, og krever ikke akkreditering.

Oversikt over bilder:

Side/bilde Fotograf Lisens Lenke
Forside hovedbilde Patrik Goethe CC0-lisens https://stocksnap.io/photo/EB9B6BC1F6
Forside boks 1 CC0-lisens https://www.pexels.com/photo/city-sunny-people-street-2752/
Forside boks 2 CC0-lisens http://negativespace.co/photos/books-hanging/
Forside boks 3 Karolina Grabowska.STAFFAGE CC0-lisens https://www.pexels.com/photo/girl-reading-a-notebook-6342/
Om oss CC0-lisens
Politikk Sebastian Pichler CC0-lisens https://stocksnap.io/photo/92YFDPNMG9
Fakta Negative Space CC0-lisens https://unsplash.com/search?utf8=%E2%9C%93&keyword=graphs&button=
Avtale og jus Siri Ekestad Bauge
Aktiviteter Ingvild Brodal
Medlemskap Startup Stock Photos CC0-lisens https://stocksnap.io/photo/JBW2PXDOL6
Statistikk og publikasjoner Pavan Trikutam CC0-lisens https://stocksnap.io/photo/8A670850BE

Personvernerklæring

1          Innledning

Forleggerforeningen består av Den norske Forleggerforening, Forleggerforeningens Servicekontor og Den norske Bokprisen («Forleggerforeningen»). Forleggerforeningen er en bransjeorganisasjon for forlag som representerer den vesentlige del av bokomsetningen i Norge. Forleggerforeningen nesten 100 medlemsforlag. Foreningen tar hånd om fellestiltak og service overfor medlemsforlagene. Forleggerforeningen har inngått normalavtaler med forfatterforeningene og oversetterforeningene, samt Bokavtalen med Bokhandlerforeningen. Forleggerforeningen har en egen nettside hvor det tilbys informasjon om foreningen og bransjen. Der kan ansatte i medlemsforlag abonnere på nyhetsbrev. Foreningen er også aktiv på sosiale media som Facebook og Twitter.

Forleggerforeningen arrangerer alene eller sammen med andre Oslo Bokfestival, Rivertonprisen, Den norske Bokprisen (Brageprisen), Bokdagen. Mammutsalget og diverse andre arrangement og seminar.

2          Om vår personvernerklæring

Denne personvernerklæringen forteller om hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger. Personopplysninger er opplysninger og vurderinger som kan knyttes til en identifiserbar enkeltperson. Dette kan være navn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og handlehistorikk.

All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Vi er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med norsk lov. Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes.

Forleggerforeningen tar personvern alvorlig. I denne personvernerklæringen forklarer vi derfor hvorfor vi samler inn informasjon, hvordan vi bruker denne informasjonen og hvordan vi tar hensyn til personvern.

Dersom du har spørsmål om vår behandling av personopplysninger kan du når som helst ta kontakt med oss på dnf@forleggerforeningen.no.

3          Nettstedet

Nettstedet gir deg informasjon om oss og våre tjenester. Når du går inn på og tar i bruk nettsiden, kan vi innhente opplysninger om deg i henhold til denne erklæringen.

Sensitiv informasjon som bankkortnummer sendes alltid kryptert til og fra oss for at uvedkommende ikke skal kunne få tak i informasjonen. Slik informasjon lagres ikke, men sendes bare videre til kredittkortselskapet.

4         Nyhetsbrev

Hvis du velger å melde deg på vårt nyhetsbrev, vil e-postadressen du sender til oss bli videresendt til Mailchimp som gir oss tjenester innen markedsføring av nyhetsbrev. Vi anser Mailchimp å være en tredjepartstjeneste. Du kan alltid melde deg ut ved å bruke abonnementslinken som finnes i nyhetsbrevet eller ved å be om sletting via e-post. Når du ber om sletting via e-post, vennligst send e-post til oss ved via e-postadressen som abonnerer på adresselisten/nyhetsbrevet. Din e-postadresse og e-post klikk historikk vil forbli i Mailchimps database så lenge vi fortsetter å bruke Mailchimps tjenester innen markedsføring av nyhetsbrev. Mens e-postadressen din forblir i Mailchimp-databasen, mottar du periodisk (omtrent fire ganger i måneden) nyhetsbrev fra oss. Hvis du vil ha dine personlige data slettet fra Mailchimps database, vennligst ta kontakt (dnf@forleggerforeningen.no). Vi vil besvare henvendelsen så raskt som mulig.

5          Hvilke opplysninger samler vi inn?

For å kunne oppfylle våre forpliktelser ovenfor foreningens medlemmer, samler vi inn ulike typer informasjon, inkludert personopplysninger. Under følger en oversikt over hvordan vi typisk samler inn personopplysningene og hvilke opplysninger dette er. Vi samler ikke inn sensitive personopplysninger.

• Opplysninger medlemsforlag eller personlig medlem selv gir oss
  • Navn på kontaktperson, postadresse, norsk mobilnummer, gyldig e-post adresse og postnummer.
  • Opplysninger vi får gjennom deltagelse på våre arrangement
  • Opplysninger vi får fra andre kilder som på oppdrag fra oss skal motta honorar eller lønn.

På Nettstedet logger vi helt anonymt informasjon om alle besøkende ved bruk av Google Analytics for bedre å kunne forstå hvordan våre brukere benytter nettstedet, for å opprettholde brukersesjonen din på våre nettsider, for statistikk, for å studere trafikk, bruksmønstre og trender på nettsiden, for annonsestyring og for at vi kan tilpasse sidene optimalt til deg som bruker.

6          Bruk av opplysninger

Vi bruker personopplysninger om deg til følgende formål:

1. For å levere og forbedre tjenestene våre
  2. Vi bruker personopplysninger for å levere tjenestene våre til deg. For eksempel trenger vi personopplysninger for at du skal kunne logge inn på våre sider og, om relevant, for å kunne betale for tjenester. Vi bruker også personopplysninger for å sikre en best mulig brukeropplevelse for deg, blant annet ved å tilpasse visningen av innholdet til din skjerm/enhet og å sørge for raskest mulig lasting av sidene.
  3. For å tilpasse tjenestene og å gi deg anbefalinger og relevant markedsføring
  4. Vi ønsker å gi deg anbefalinger, produktinformasjon og tjenestetilpasninger som er mest mulig relevant for deg. Dette vil både bli gitt på bakgrunn av din egen atferd, f.eks. på bakgrunn av hvilke produkter du har kjøpt, annonser du har klikket på, eller artikler du har lest, og på bakgrunn av atferden til andre brukere med liknende bruksmønster som deg.
  5. For å forbedre digital kommunikasjon og annonsering
  6. For å innhente og utarbeide statistikk og forstå markedstrender, herunder innhenting og bearbeidelse av tall til rapporten Bokmarkedet (årstall)/Forleggerforeningens bransjestatistikk, som også bidrar til analyse og fakta i møte med viktige bransjeaktører.

Vi utarbeider statistikk og kartlegger markedstrender. Dette gjør vi for å kunne forbedre og videreutvikle produkttilbudene og tjenestene våre. Så langt det er praktisk mulig forsøker vi å gjøre dette med anonyme opplysninger, uten at vi vet at informasjonen er knyttet spesifikt til deg.

7          Om deling av personopplysninger

Vi deler ikke personopplysninger med tredjeparter. Unntak gjelder samarbeidspartnere tilknyttet tjenestene, blant annet for frakt av det du bestiller og for betalingsløsninger. Vi vil også kunne utlevere opplysninger i enkelttilfeller pålagt ved lov eller av offentlig myndighet.

Ditt kortnummer oppbevares ikke av oss. Alle korttransaksjoner skjer eksternt hos autoriserte leverandører av betalingstjenester. Ved å benytte deres tjenester, samtykker du til deres vilkår.

8          Dine rettigheter

Du kan kontakte oss dersom du ønsker innsyn i hvilke av dine personopplysninger vi har lagret. Du kan når som helst kontakte oss dersom du ønsker å endre eller å slette dine lagrede opplysninger.

9          Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om denne personvernerklæringen eller om vår bruk av personopplysninger, ta gjerne kontakt med oss:

Post: Sehestedsgate 6, 0164 Oslo
Telefon: 22007580