Bokmessen i Frankfurt

• 11. - 15. oktober
  • Messegelände Frankfurt, Tyskland, stand nummer 5.0 A53

Bokmessen i Frankfurt er verdens viktigste møteplass for internasjonal bokbransje. Medlemmer av Forleggerforeningen kan stille ut sine titler og holde møter på den norske fellesstanden.

Mer enn 7000 forlag, bokhandlere, oversettere, illustratører, trykkerier, filmprodusenter, interesseorganisasjoner, forfattere, produsenter av digitale tjenester og andre bransjeaktører fra mer enn hundre land møtes. De presenterer sine nyeste titler og produkter, diskuterer internasjonale bransjespørsmål og forhandler om oversettelses- og lisensrettigheter til litteratur.

Det organiseres en rekke foredrag, debatter, konferanser, lanseringer og møter. Organisasjoner som Den internasjonale Forleggerforeningen (IPA) har eget program for sine medlemmer.

Messens første tre dager er reservert internasjonale bokbransje. Så åpner messen for publikum. Mer enn 285 000 personer besøker messen i løpet av de fem dagene den varer. Bokmessen i Frankfurt har tradisjoner 500 år tilbake i tid.