Markedsfagdagen 2023: Lyst til å lese, lyst til å kjøpe

• 9. februar
  • 11.00
  • Hamsunsalen, Gyldendalhuset Sehestads gate 4

Årets program tar opp både lesing og kjøp og er relevant også for forlagsredaksjonene. I tillegg til driveranalyser får du innsikt og klar tale fra bokhandel, bibliotek, forfatter og reklamebyrå på hvordan du kan øke leselysten og selge flere bøker.

Da Leseundersøkelsen ble fornyet i fjor ble den kraftig utvidet med driveranalyse både for lesing og for kjøp. Disse funnene, som ikke er delt tidligere presenteres av Leif Henrik Husom. Han ledet både MMI og Synnovate før han grunnla Perceptor.

Årets markedsfagdag gir deg i tillegg perspektiver fra bokhandel, bibliotek, forfatter og reklamebyrå på hvordan du kan øke leselysten og selge flere bøker:

Politiker og forfatter Abid Raja, vinner av Bokhandlerprisen 2021 vil dele erfaringer om leselyst og formidling, og Elisabeth Jensen Lombnæs fra skolebiblioteket ved Gamlebyen skole i Oslo, og vinner av Årets bibliotek, vil snakke om biblioteket som et magisk sted. Gründer, forfatter og blogger Ida Jackson har i en artikkelserie på bloggen sin sagt klart fra om hvordan hun mener forlagene bør endre sin markedsføring. Vi har bedt henne snakke uten filter på Markedsfagdagen.
Steffen Hogstad Larsen og Celine Toledo fra byrået LOS vil fortelle oss om segmentering ved markedsføring i sosiale medier, og Berit Elisabeth «bokhandler-Beth» Nysæter vil dele sine perspektiver på salg i bokhandel.

Programmet går fra kl. 13.00 til 16.15, etterpå inviteres du til bransjemingling med pizza og drikke hos Aschehoug.

Påmelding her (begrenset til Forleggerforeningens medlemmer):