Markedsdag for forlagene

  • 11. februar
  • 13.30
  • Gyldendal/Aschehoug

På programmet: Hva gjør sosiale medier med muligheten for å gjøre forfattere til merkevare? Hva kan vi i forlagsbransjen lære av NRKboks vellykkede satsning på SOME? Hvorfor er bokblogging viktig? Markedsdagen arrangeres av Forleggerforeningens markedsutvalg.

markedfagdag

Program

Hva gjør sosiale medier med muligheten for å gjøre forfattere til merkevare?

Samfunnsgeograf Karl-Fredrik Tangen fra Høyskolen Kristiania kommer med både advarsler og råd til dem som vil bruke sosiale medier for å selge bøker og gjøre forfattere til merkenavn.

Kl. 13.30 i Hamsunsalen, Gyldendal

Hva kan vi i forlagsbransjen lære av NRKboks vellykkede satsning på SOME? Hva er god og hva er dårlig bruk av SOME?

Nina Alida Nordbø, digitalansvarlig i NRKbok, forteller om erfaringer de har gjort seg i sin dialog med publikum, og hvordan de har utviklet sine sosiale plattformer. Hun deler utfordringer og suksesser og forteller hvorfor some har blitt stadig viktigere for NRK som merkevare.

Kl. 14.30, Hamsunsalen, Gyldendal

Bokblogging i Norge: Historikk og utvikling, hvorfor er bokblogging viktig, hvordan tenker bokbloggere og hvorfor bør forlagene endre sin strategi overfor bokbloggerne slik at man sammen kan skape mer oppmerksomhet rundt litteraturen

Elin Brend Bjørhei, bokblogger, forfatter og journalist/anmelder gir blant tips til hvordan man kan kontakte bloggere innen ulike sjangere, og tar også for seg gode bok-kontoer på instagram.

Kl. 15.30, Hamsunsalen, Gyldendal

Dagen avsluttes med fest: Pizza og bar hos Aschehoug!

Pris er 300 kr per person.

Per 20. januar er markedsdagen dessverre fulltegnet. Send en e-post til siri@forleggerforeningen.no for å stå på venteliste. 

Dersom du har meldt deg på og ikke har mulighet til å møte likevel ber vi deg om å gi beskjed til siri@forleggerforeningen.no så fort som mulig.