Prisutdeling Årets vakreste Bøker 2018

• 25. april
  • 18.00
  • Sentralen, Øvre Slottsgate 3, 0154 Oslo

Velkommen til prisutdeling for Årets vakreste Bøker 2018 på Sentralen i Oslo, onsdag 25. april klokka 18.00. Arrangementet er gratis og åpent for alle.

Konkurransen Årets vakreste Bøker har lange tradisjoner, og ble i år gjennomført for 85. gang. Bidragene i denne konkurransen representerer vår tids viktigste aktører innen bokdesign og illustrasjonskunst, og er den eneste konkurransen som fokuserer på den visuelle siden av boken; design, illustrasjon, typografi, struktur og materialbruk.

Vår høyst kvalifiserte jury har valgt seg 55 vinnere, av totalt 280 innsendte bidrag, som fortjener heder og ære denne kvelden. I tillegg kåres Årets best tilrettelagte bok, Årets vakreste Bok utgitt i Norge i 2017 og Grafills hederspris; Bokkunstprisen.

Kveldens konferansier er Helene Uri, og Ole & Silje Huleboer vil underholde oss med musikk. Det blir servert forfriskninger og fingermat etter prisutdelingen.

Prisutdeling Årets vakreste Bøker
Marmorsalen på Sentralen
Onsdag 25. april kl. 18.00
Øvre Slottsgate 3, 0154 Oslo

Dagen etter prisutdelingen åpner en utstilling i Grafill R21 som presenterer alle vinnerebøkene, og arbeider av årets vinner av Bokkunstprisen.

Utstillingsåpning Årets vakreste Bøker 2018
Torsdag 26. mars kl. 12.00
Grafill R21, Rosenkrantz gate 21, Oslo

Arrangementene er gratis og åpne for alle, ingen påmelding.