Seminar: Ny personvernforordning

• 15. november
  • 09.00
  • Forleggerforeningen, Øvre Vollgate 15

Vi inviterer alle medlemsforlag til informasjonsmøte om de nye reglene for personvern.

EUs forordning for personvern (GDPR) blir norsk lov i mai 2018, og det betyr at vi får nye regler for behandling av personopplysninger i Norge. Det nye regelverket gir virksomheter nye plikter og enkeltpersoner nye rettigheter. De fleste norske virksomheter vil måtte foreta seg noe for å opptre i samsvar med norsk lov. Også virksomheter i bokbransjen. Nytt regelverk inneholder strengere sanksjoner for overtredelser og flytter ansvaret for å følge reglene til ledelsen av bedriften.

Dersom man kan vise at man forvalter personopplysninger på en bedre måte enn en konkurrent med tilsvarende løsning, vil bevisste forbrukere foretrekke bedriften med fokus på personvern. Motsatt, lekkasjer eller misbruk av personopplysninger vil bety omdømmetap. Det er dyrere å rette opp systemer i etterkant enn å lage lovlige løsninger i forkant.

Vår advokat Mathias Lilleengen vil på dette seminaret gå gjennom de nye reglene for personvern, og hva dette betyr for din bedrift.

Aktuelle stikkord er:
Ansettelsesavtaler
Håndtering av personopplysninger
Personvernerklæring
Samtykkeerklæring fra kunder
Andre rutiner som påligger alle virksomheter

Vi inviterer alle medlemsforlag til informasjonsmøte dato kl. 09.00-10.00 i Forleggerforeningens lokaler.  Seminaret er åpent og gratis for alle ansatte i medlemsforlag.

Meld deg på her: