Forlagsinfo om Mammutsalget 2022

På denne siden finner du som forlagsansatt praktisk informasjon om Mammutsalget 2022. Neste års Mammutsalg foregår i uke 8, 9 og 10.

Påmelding

Alle medlemmer i Forleggerforeningen er velkomne til å delta med minst tre titler på Mammutsalget. Påmeldingsfrist er onsdag 16. juni.

Påmelding for deltagelse på Mammutsalget 2022 gjør du her.

* I påmeldingen ber vi om kontaktpersoner med epostadresse. Vi vil benytte e-postadressene for å ha løpende kommunikasjon om Mammutsalget (korrekturer, viktige endringer med mer). Vi deler ikke e-postadressene med tredjeparter, unntatt samarbeidspartnere tilknyttet Mammutsalget. E-postadressene vil bli slettet etter endt Mammutsalg 2022.

Deltakeravgift

Antatt tittelprisnivå vil være som tidligere. For Mammut 2021 var prisen kr. 2.185. Den endelige prisen per tittel for Mammut 2022 vil foreligge når regnskapet for Mammut 2022 er klart etter salget.

Tidsplan og frister – med forbehold om endringer

Tidsplan, frister og annen informasjon vil bli sendt ut til forlagets kontaktpersoner så snart dette foreligger.

Tabellen nedenfor vil bli løpende oppdatert. Vi vil også informere om endringer og oppdateringer på e-post.

Aktivitet Fra Til (frist!)
Påmelding 18. mai 16. juni
Tildeling av tittelantall Etter påmeldingsfrist 16. juni
Bestilling av hovedordre (bokhandler bestiller bøker) November
Alle bøker oppmeldt til Mammut være på lager hos sentralene 13. desember 2021
Bestilling medarbeiderkjøp 21. januar 2022

Tildeling av titler – antall titler

Vi sender ut tittelfordeling til forlagets kontaktpersoner etter at påmeldingsfristens er utløpt.  Påmeldte forlag får tildelt minimum tre titler. Videre blir titlene fordelt ut ifra forlagets omsetning i 2020 i bokgruppe 3 og 4.

Krav til bøker

• Forlag som er med på Mammutsalget må være medlem av Forleggerforeningen samme år som Mammutsalget gjennomføres.
  • P-bøker må være utgitt senest 31. desember 2020.
  • E-bøker må ha blitt utgitt senest 31. desember 2020, eller ha kommet i p-bok pocketversjon.
  • Pocketbøker er ikke tillatt; kun innbundne bøker.
  • Maksimum 15 % av titlene fra et forlag kan ha vært med på Mammutsalg tidligere. Forlag som har færre enn sju titler på salget, kan altså ikke melde på en tittel som har vært med tidligere.
  • Påmeldte bøker må være godkjent av forfatteren.

Kontaktperson for Mammutsalget er Anne Jorunn Skogøy.