Markedsaktiviteter for utlandet

Medlemmer av foreningen kan delta på fellesstands på internasjonale bokmesser og forleggerseminarer på utenriksstasjoner i flere land.

Rivertonprisen

Rivertonprisen, "Den gyldne revolver", deles ut årlig av Rivertonklubben for det beste arbeid innen norsk kriminallitteratur.

Seminarer og arrangementer

Faglig påfyll? Vi arrangerer kurs og seminarer for ansatte i medlemsforlagene. Se oversikt her og i kalenderen vår.

Velkommen til Mammutsalget 2023

Påmelding for å delta på Mammutsalget 2023 er åpnet. Har du ikke mottatt e-post om påmelding, ta kontakt med dnf@forleggerforeningen.no.

Mammutsalget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant mer enn 800 kvalitetstitler innen et utall kategorier, med over én million bøker tilgjengelig. Mammutsalget er landets største boksalg. Hvert år deltar omtrent 60 medlemsforlag og mellom 370 og 450 bokhandler.

Brageprisen

Brageprisen er en av Norges største litteraturpriser, og deles ut for å fremme litterær kvalitet og øke interessen for bøker.