Mammutsalget

Mammutsalget er landets største boksalg. Hvert år deltar over 70 medlemsforlag og mellom 380 og 500 bokhandler.

Jobber du i forlag og har praktiske Mammutspørsmål?

Praktisk informasjon og fremdriftsplan for Mammut 2020 finner du her. Finner du ikke det du leter etter? Kontakt Mammutsalgets prosjektleder Anne Jorunn Skogøy.

Hva er Mammutsalget?

Mammutsalget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant mer enn 800 kvalitetstitler innen mange kategorier. Over 1. millioner bøker er tilgjengelig! Mammutsalget er bokbransjens kanskje mest kjente salg; 75 prosent av befolkningen har hørt om Mammuten (Ipsos 2019).

Mammutsalget bygger på en tradisjon som går over 130 år tilbake. I 1964 ble Mammutnavnet lansert, men ingen vet sikkert hvor navnet kommer fra. Salget foregår primært i de fysiske bokhandlene, men det er også mulig å bestille mammutbøker på bokhandlenes nettsider.

Salget arrangeres av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen i fellesskap, og deltagelse på Mammut er forbeholdt Forleggerforeningens medlemmer.

Når er neste Mammutsalg?

Mammutsalget 2020 finner sted 24. februar til 7. mars 2020