Mammutsalget 2024

Mammutsalget 2024 foregår i uke 8 og 9. Mammutsalget er forbeholdt Forleggerforeningens medlemmer.

Jobber du i forlag og trenger praktisk informasjon om Mammut 2024?  Klikk her.

Mammutsalget er det største boksalget i landet og bokbransjens sterkeste felles merkenavn. Mammutsalget har spiss, bredde og kvalitet og er et unikt salg i bransjen. Våre viktigste virkemidler for å få dette til er et godt tittelutvalg, tydelig markedsføring og felles bransjesatsning. Hvert år deltar omtrent 60 medlemsforlag og mellom 370 og 420 bokhandler. Salget er en årlig begivenhet i bokhandelen hvor leseglade bokkjøpere kan velge blant mer enn 800 kvalitetstitler innen et utall kategorier, med over én million bøker tilgjengelig.

Mammutsalget bygger på en tradisjon som går over 130 år tilbake. I 1964 ble Mammut-navnet lansert, men ingen vet sikkert hvor navnet kommer fra. Salget foregår primært i de fysiske bokhandlene, men det er også mulig å bestille mammut-bøker på bokhandlenes nettsider.

Salget arrangeres av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen i fellesskap, og deltagelse på Mammut er forbeholdt Forleggerforeningens medlemmer.

Har du spørsmål, ta kontakt: mammutsalg@bokhandlerforeningen.no