Oslo bokfestival

Vi har tatt med oss erfaringene fra i fjor, og vil i år satse enda mer på små og store arrangementer gjennom hele helgen, på festivalens fire scener: Amalie Skram (120 publikum), Kverneland (40 publikum), Nedjma (90 publikum) og Kjelleren (100 publikum).

Vi minner om at det er frist for å melde inn forfattere/programposter til Oslo bokfestival førstkommende mandag 28. august.

Meld gjerne inn ønske for tidspunkt og rom til programposten også. Programmet vil gå fra kl. 16 fredag, og fra kl. 11 lørdag og søndag.

Kapasitet på de ulike scenene er: Amalie Skram (120 publikum), Kverneland (40 publikum), Nedjma (90 publikum) og Kjelleren (100 publikum).

Send informasjon til siri@forleggerforeningen.no

Ennå ikke meldt forlaget på Oslo bokfestival? Det er fortsatt noen plasser igjen – send e-post til siri@forleggerforeningen.no

Prisen for deltakelse er 8500,- kr, og for dette får du:

• 2 arrangement:
Alle deltakerforlagene er garantert to arrangementer på 45 minutter. Det er forlagene selv som bestemmer og har ansvaret for innholdet av arrangementene. For å legge til rette for utenlandske og profilerte norske forfattere er mulig å spikre scene og tidspunkt før sommeren.
Send gjerne forfatternavn, ønsket tidspunkt og scene når du melder forlaget på.

• Anledning til å stille ut/selge bøker:
Som i fjor vil Wergeland benyttes til utstilling og salg av bøker. I år vil vi riktignok samle alle bøkene i dette rommet, både nye utgivelser og tilbudsbøker. Vi har vedlagt en foreløpig tegning av hvordan Wergeland kan se ut.

I motsetning til i fjor vil Kjelleren nå brukes til arrangementer, og blir litt samme type scene som Saras telt i var Spikersuppa.

Bokhandelen i Litteraturhuset rydder plass og sørger for god eksponering av alle arrangement-titlene under festivalen, og alt salg går gjennom bokhandelen.

• Beløpet dekker også program, annonser og annen markedsføring

Selv om det er ønskelig at så mange som mulig skal være tilstede så mye som mulig, er det kun nødvendig i forbindelse med egne arrangementer. Alle andre oppgaver løses av frivillige og Litteraturhusets verter. Forlagene som velger å benytte seg av den tilbudte plassen i festivalteltet må være med på opp- og nedrigg av inventaret.

Det vil bli arrangert en boktrailerkonkurranse på Youtube frem mot festivalen, med visning, prisutdeling og fest lørdag kveld. Premien er på 5000,- kr og konkurransen er åpen for alle.