Oslo bokfestival

23.–25. november arrangerer Forleggerforeningen og utvalget for små forlag Oslo bokfestival på Litteraturhuset i Oslo. I år vil vi satse på små og store arrangementer gjennom hele helgen, på festivalens fire scener: Amalie Skram (120 publikum), Kverneland (40 publikum), Nedjma (90 publikum) og Kjelleren (100 publikum), i tillegg til boksalget i Wergeland.

Deltageravgiften satt ned til 7000,- kroner.

Hva inngår i prisen?

To arrangement: Alle deltakerforlagene er garantert to arrangementer på 45 minutter. Det er forlagene selv som bestemmer og har ansvaret for innholdet av arrangementene. For å legge til rette for utenlandske og profilerte norske forfattere er det mulig å spikre scene og tidspunkt før sommeren.

Anledning til å stille ut bøker: Wergeland vil blir brukt til å stille ut og selge bøker. Alle deltakerforlagene som ønsker det vil få et bord til disposisjon. Bokhandelen i Litteraturhuset rydder plass og sørger for god eksponering av alle arrangement-titlene under festivalen. Alt salg går gjennom bokhandelen.

Beløpet dekker også program, annonser og annen markedsføring.

Må jeg være der?

Vi håper at så mange som mulig vil være tilstede gjennom helgen, men det er kun nødvendig å være der i forbindelse med egne arrangementer. Alle andre oppgaver løses av frivillige og Litteraturhusets verter.

Forlagene som velger å benytte seg av den tilbudte plassen i Wergeland må være med på opp- og nedrigg av inventaret.

Påmelding

Påmeldingsfristen er 23. mai. Meld deg på til siri@forleggerforeningen.no. Påmeldingen er bindende.

NB: Vi trenger minst 25 deltakende forlag for å gjennomføre festivalen. Dersom færre enn 25 forlag melder seg på vil vi avlyse årets festival.