Boktrailerkonkurranse for medlemsforlag

I forbindelse med Oslo Bokfestival invitererer vi våre medlemsforlag til å delta i boktrailerkonkurranse! Les mer om vilkår og regler her.

Konkurransen er åpen for alle medlemsforlag. Premien er på 5000,- kroner.

Siste frist for å sende inn bidrag er 30. oktober, men det er mulig å sende inn bidrag allerede nå. Bidragene blir publisert fortløpende på Oslo bokfestivals Youtube-kanal etter hvert som de kommer inn. Det kan være en fordel å være tidlig ute ettersom man da har lenger tid til å samle likes og visninger. Bidragene sendes til post@oslobokfestival.no via Wetranfer eller en tilsvarende filoverføringsside.

Vinneren avgjøres gjennom en facebook-avstemning mellom seks utvalgte bidrag den siste uken frem mot festivalen. Bidragene velges ut på følgende måte: De tre bidragene med høyest kombinasjon av likes og visninger på Youtube blir automatisk med i Facebook-avstemningen, de resterende tre avgjøres ved avstemning på informasjonsmøtet 1. november. Disse seks videoene slås så sammen til en lang video hvor rekkefølgen bestemmes etter lengde, de korteste først, de lengste sist. Denne videoen blir så promotert av Oslo bokfestival i forbindelse med Facebook-avstemningen.

Makslengde på videoene er 5 minutter, men vi vil anbefale å gjøre de vesentlig kortere enn det. Teknisk informasjon finner dere her: https://support.google.com/youtube/topic/16547?hl=en-GB&ref_topic=4355169

Vi gjør oppmerksom på forlagene er ansvarlig for å avklare rettighetene til alt innhold som benyttes i boktraileren på forhånd. Det gjelder slik som musikk, bilder, videosnutter og lignende.