Nordmenn kjøper stadig flere digitale bokprodukter

Publisert 06.06.2018

Bransjestatistikken til Forleggerforeningen for 2017 blir offentliggjort i dag. Statistikken viser en betydelig vekst i salget av digitale bokprodukter, og særlig er det salg av lydbøker som øker, med en omsetningsvekst på 57 prosent. Også omsetningen fra salg av e-bøker og digitale læremidler er i vekst.

Ny åndsverklov snart i mål

Publisert 09.05.2018

Kulturkomiteen leverte sin innstilling i går tirsdag 8. mai, og tirsdag 15. mai behandles loven på Stortinget.

Den nye leserundersøkelsen viser at boka holder stand

Publisert 25.04.2018

Nesten ni av ti nordmenn leser bøker, og vi både leser og kjøper flere bøker enn for to år siden. Bokleserne blir stadig mer digitale; bruken av e-bøker og lydbøker øker, og stadig flere handler bøker på nett. Det viser Bokhandlerforeningen og Forleggerforeningens leserundersøkelse, som publiseres i dag.

Frankfurt 2019-prosjektet nærmer seg fullfinansiert

Publisert 18.04.2018

Frankfurt 2019-prosjektet har fått nye hovedsamarbeidspartnere, og nærmer seg dermed fullfinansiert. Samarbeidspartnerne ble presentert på et pressemøte på Trondsmo bokhandel i går, hvor også Kulturminister Trine Skei Grande og bokmessens direktør Juergen Boos var tilstede.

Gui Minhai vinner IPAs Prix Voltaire

Publisert 01.02.2018

Den svensk-kinesiske forleggeren Gui Minhai vinner årets Prix Voltaire, den internasjonale forleggerforeningens ytringsfrihetspris.