Forleggerforeningen søker seniorrådgiver

Forleggerforeningen skal ansette seniorrådgiver. Vi vil ha med deg på det spennende oppdraget å gi litteratur og kunnskap gode fremtidige vilkår og medlemmene et godt tilbud for de endringsprosessene bransjen står i.

Vi ser etter deg som:

• kjenner kulturfeltet generelt og kunnskaps- og litteraturfeltet spesielt
  • er opptatt av demokratiets og språkets utvikling
  • har organisasjons- og/eller bransjeerfaring
  • er systematisk og løsningsorientert
  • liker kombinasjonen av strategisk og praktisk arbeid
  • er glad i folk og har bredt nettverk
  • er fleksibel og liker utfordringer
  • er god til å løfte blikket og tenke helhetlig
  • liker tall, statistikk og analyse
  • har god digital kompetanse og forståelse
  • er god til og glad i å skrive

Hos oss får du blant annet:

• Være en ressurs i foreningens strategiske og operative organisasjonsutvikling, omdømmebygging og endringsprosesser.
  • Arbeide med aktuelle politiske spørsmål, for eksempel ved å utarbeide faktagrunnlag, argumentasjon og innspill.
  • Bidra til utviklingen av et robust og relevant økosystem for litteratur og læremidler.
  • Styrke Forleggerforeningens og bransjens mangfolds- og ytringsfrihetsarbeid
  • Følge og videreutvikle foreningens utvalgsarbeid på aktuelle områder.

Vi leter etter deg som er initiativrik, tydelig og trygg med gode evner til samarbeid og kommunikasjon. Du må være selvstendig, fleksibel, strukturert og effektiv, og trives med å arbeide med mange ulike oppgaver. Kan du en del om lover, regler, tall og økonomi er det en fordel.

Forleggerforeningen skal være en inkluderende og mangfoldig arbeidsplass. Personlig egnethet vil vektlegges og lønn etter avtale. Vi har lunsjordning og gode pensjons- og forsikringsordninger. For ytterligere informasjon kontakt administrerende direktør Heidi Austlid på telefon 907 45 210

Kortfattet søknad med CV sendes til heidi@forleggerforeningen.no senest 22. november, vi behandler søknader fortløpende.

Om Forleggerforeningen

Den norske Forleggerforening er interesseorganisasjonen for norske forlag. Forleggerforeningen arbeider for å sikre forlagenes faglige og økonomiske interesser samt å forsvare og styrke ytringsfriheten, øke respekten for opphavsretten og styrke og utvikle litteraturens vilkår i Norge. Forleggerforeningen tilrettelegger fellestiltak og service overfor medlemsforlagene, og har en bred kontaktflate mot myndigheter, organisasjoner og presse.

Forleggerforeningen har 90 forlagsmedlemmer som samlet representerer stor bredde i utgivelser, og som står for en vesentlig del av bokomsetningen i Norge. Forleggerforeningen har seks medarbeidere og holder til i hjertet av Oslo sentrum.