God lesesommer!

Lurer du på hva du skal gjøre i sommer? Les en bok!

I år kommer de fleste nordmenn til å feriere i Norge. Mange vil kanskje ha en følelse av skjermtretthet gjennom måneder med digitale møter. Man kan ha en følelse av å ha «rundet» Netflix, og savner den gode, gamle følelsen av å en lese en bok. Enten på papir, som e-bok eller lytte til lydbok. Vi vil motivere og legge til rette for økt lesing i sommer.

Les noe bedre – les en bok

I samarbeid med Try har Forleggerforeningen satt i gang markedsføringskampanjen «Les noe bedre – les en bok!». Kampanjen frontes av Erlend Loe og Agnes Ravatn,

En rekke humoristiske reklamefilmer er produsert for visning på TV, YouTube, nettaviser, Facebook og Instagram. I tillegg er det produsert radiospoter over samme tema. Kampanjen vil rulle og gå gjennom hele fellesferien. Filmene og lydsporene ligger på landingssiden www.lesesommer.no. Lik og del!

Hele Norge leser i sommer!

Lesesommeren foregår også på www.helenorgeleser.no. Vi inviterer alle der ute til å tilbringe sommeren i godt selskap – med gode bøker og lesevenner. Vi vil engasjere lesere gjennom hele sommeren; det blir gøyale konkurranser og aktiviteter til kampanjen avrundes den 31. august.

Servicekontoret tar sommerferie

Servicekontoret tar feire i juli – vi sees igjen i august. God sommer!